Medicinsk Laser

Laser för hemmabruk - för smärtlindring och hjälper till att stimulera läkning

Treatlite
är en terapilaser som ger dig förutsättningar att själv behandla smärttillstånd och inflammationer som t ex i leder, muskulatur och även behandling av sår, herpes, acne mm.
Med särskild teknik har strålningen gjorts ofarlig och kan därför användas utan skyddsglasögon.

Behandling / Terapi
Behandling med Treatlite går utmärkt att kombinera med idag använda läkemedel. Goda behandlingseffekter uppnås utan risk för biverkningar. Beroende på diagnosen krävs olika doseringar.

Treatlite har en våglängd som är optimal för smärtlindring och läkning. Laserljuset tränger ner ett par centimeter i vävnaden och verkar på en omkrets av en femkronas storlek.

Exempel på behandlingar:

• Olika smärttillstånd
  • Inflammationer i muskler och leder
  • Artros
  • Svårläkta sår
  • Herpes, afte
  • Acne
  • Med flera                              LÄS MERA

Laser som läker
Laserterapi är ett skonsamt och effektivt sätt att lindra smärta och att stimulera kroppens egen läkning.
Medicinsk Laser, kallas också LLLT (Low Lever Laser Therapy) eller Biostimulerande Laser.

Biostimulering
Biostimulering uppkommer då laserljuset överför energi till cellerna via mitokondrierna. Dessa i sin tur utvinner ytterligare energi (Kreb's cycle) för flera viktiga processer som är inflammationshämmande, smärtstillande och ger förbättrad cirkulation. Cellernas egen läkningsförmåga stimuleras härmed.

Bilden ovan visar olika områden för laserbehandlingar som används inom sjukvården.

Treatlite Active Laser

Pris:
5 990 kr
Inkl. 25% Moms
Antal:

Produktinformation

• Helsvensk medicinsk produkt
  • Patentsökt teknologi
  • Våglängd 808 nm
  • Effekt 120 mW
  • Batteridriven (4st AA)
  • Inbyggt doseringssystem
  • Helt utan biverkningar, ofarlig för ögonen
  • Enkel att använda
  • 1 års garanti

Historik
De första medicinska rapporterna om effekter på celler och vävnad med svaga doser laserljus kom redan 1967.
Det var prof Endre Mester vid Semmelweiss-sjukhuset i Budapest som upptäckte en vävnadsstimulerande effekt med hjälp av laserljuset.

Fler än 3000 vetenskapliga studier världen över understryker laserljusets positiva effekter. Goda behandlingssffekter nås utan risk för biverkningar.